Správná strava pro děti - jak by měla vlastně vypadat?

7.6.2014
V minulém článku jsme si již nastínili některé záležitosti ohledně výživy dětí a dnes si ukážeme, jak by teda ta správná strava pro děti měla vypadat a na co by jste se měli zaměřit.

Děti by měly mít pestrou a rozmanitou stravu, bohatou na ovoce a zeleninu, celozrnné potraviny, mléčné výrobky, ryby a drůbež.

Učte děti se nepřejídat, ale ani nehladovět – jíst by měly pravidelně 5-6x denně; velikost porce přizpůsobte jejich růstu, hmotnosti a pohybové aktivitě.

Děti potřebují kvalitní zdroje bílkovin (drůbeží a rybí maso, luštěniny, cereálie).

Několikrát denně dětem podávejte mléčné výrobky, přednostně polotučné.

Učte děti střídmosti v konzumaci cukru, sladkostí a slazených nápojů. Sacharidy by děti měly přijímat hlavně z cereálií, ovoce a zeleniny.

Nedosolujte již hotové pokrmy; sůl a solené potraviny dětem nabízejte jen výjimečně.

Naučte děti správnému pitnému režimu, měly by vypít alespoň 1,5 až 2,5 litry tekutin denně.

Učte děti zdravému způsobu života svým vlastním příkladem a aktivně se zajímejte o to, co jedí mimo domov.

Pro inspiraci:

Snídaně by měla tvořit 20-25% denního příjmu. Může to být například: snídaňové cereálie (ale vybírejte pečlivě, sledujte obsah cukru a tuku) s mlékem nebo jogurtem; pečivo s pomazánkou (ideálně tvarohovou, rozhodně ne majonézovou či „pařížák“:-), pečivo s máslem nebo margarínem, plátkem sýra nebo šunky a zelenina; šlehaný tvaroh s ovocem.

Dopolední i odpolední svačinka by každá měla tvořit 10% denního příjmu. Může to být například: jogurt; zelenina či ovoce; rohlík s máslem či margarínem a šunkou či sýrem; neslazený kefír.

Oběd tvoří 30-35% denního příjmu. Může to být například: dušené maso se zeleninou a rýží; zapečená ryba s brambory a sýrem; těstoviny s masem. Polévky preferovat typu vývar, v případě husté polévky, možno doplnit pečivem a jíst ji jako hlavní samostatné jídlo. Každé jídlo doplnit zeleninovým salátem.

Večeře by měla tvořit 15-20% z denního příjmu. Může to být například: pečivo s pomazánkou a zeleninou; zeleninový či těstovinový salát se sýrem či tuňákem, pečivo.


Připravila: Barbora Vlčková


www.chcemezitzdrave.cz


Facebook Báry Vlčkové




Líbí se Vám náš článek? Dejte o něm vědět vašim přátelům.

Komentáře k článku - Správná strava pro děti - jak by měla vlastně vypadat?

Reklama