Müsli jako zdravá snídaně?

13.11.2014
Müsli je v dnešní době vnímáno jako zdravá, moderní a doporučovaná snídaně. A to opravdu může být. Nicméně je vždy nutné se u konkrétního produktu zblízka podívat na obsah sacharidů, cukrů, bílkovin, tuku i vlákniny a sledovat přidané látky.

Ke zdravému životnímu stylu patří sypané varianty. Zapékané, které jsou připravovány zapékáním či smažením, se jako zdravá potravina pouze jeví a je to podobné, jako by jste si dali cukrovinku.

Mnoho lidí se řídí jen cenou či reklamou a kupuje cereálie, které zná z televize a časopisů. To ale ovšem neznamená, že právě tyto jsou vhodné a kvalitní. Při výběru by měli se spotřebitelé měli zaměřit zejména na obsah celozrnných ovesných vloček či lupínků, které by měly být na prvním místě ve složení a obsah v celkové směsi by měl být cca 35-40%. Rozhodně musí müsli obsahovat dostatek vlákniny (cca 9g / 100 g), minimum transmasných kyselin a ideálně být bez přídavku cukru. Cukr je v müsli součástí ovocné složky, tudíž není nutné jej dodávat ještě uměle.

Podobná situace je také na trhu s müsli tyčinkami. Po těch lidé sahají ke svačině či v případě chuti na sladké, kdy si ale nechtějí dát nějakou kalorickou bombu. Povědomí o müsli tyčinkách je takové, že jsou zdravou variantou mlsání. Ale mnohdy je müsli tyčinka srovnatelná s kdejakou sušenkou, čokoládou či dortíkem. Pravidla platí stejná jako u snídaňových müsli: sledovat obsahy živin a v případě tyčinek se také vyhnout těm s polevou.

A v neposlední řadě bych ráda upozornila, aby se spotřebitel nenechal zmást slovem „cereální“, jež je často zaměňováno za „celozrnný“. Cereální je prostě moučný, což nemusí samo o sobě znamenat zdravý ;-)

A v příště si ukážeme srovnání konrkétních produktů. Hezké podzimní dny přeju! :-)


Připravila: Barbora Vlčková


www.chcemezitzdrave.cz


Facebook Báry Vlčkové

Líbí se Vám náš článek? Dejte o něm vědět vašim přátelům.

Komentáře k článku - Müsli jako zdravá snídaně?

Reklama