Martin Matušák: Za každým úspěchem stojí vždy tým schopných lidí

8.8.2015
Ing. Martin Matušák je manažerem společnosti Kooperativa pro oblast Jižní Morava. Za 14 let svého působení získal cenné zkušenosti a managerské schopnosti, díky kterým dnes vede 51 členný obchodní tým. Povídali jsme si o úspěchu, příležitostech nebo také o klišé v jeho oboru..

 Pane řediteli, zkuste se čtenářům krátce představit.

​Jmenuji se Martin Matušák, pocházím z Moravské Třebové, vystudoval jsem Střední průmyslovou školu v Chrudimi, pak jsem odešel do Prahy, kde jsem se nějaký čas věnoval úplně jinému oboru. Na Masarykově univerzitě jsem vystudoval obor pojišťovnictví, poté jsem pokračoval na Finanční a správní vysoké škole v Praze a zakončil jsem ji titulem inženýr. Tento obor mne skutečně baví a rád bych se jím celoživotně zabýval. 


Jakým směrem se ubírala vaše kariéra od samotných počátků?

Do společnosti Kooperativa jsem nastoupil v roce 2001 a v oblasti pojišťovnictví působím 14 rokem  . Začínal jsem jako manager s týmem 11 lidí a průběhu let se mi podařilo tento tým postupně rozšiřoval a zkvalitňoval. ​V regionu Uherské Hradiště mám na starosti 51 obchodních zástupců, kteří jsou výhradními zástupci společnosti Kooperativa.

V loňském roce jsme z hlediska plnění produkčních ukazatelů obsadili 5.příčku z celkem 88 kanceláří, což považuji za velmi dobrý výsledek.


Řídit takový tým jistě vyžaduje velké pracovní nasazení. Prozraďte váš recept na úspěšné vedení týmu.

Snažím se pracovat co nejefektivněji. Není  to o tom, kolik času v práci člověkkstráví, ale jaké jsou za ním výsledky. Svým spolupracovníkům i sobě dávám určitou volnost a svobodu, současně ale očekávám zodpovědnost, loajalitu,  pracovní nasazení a výkon. 

V průměru pracuji 10 hodin denně, k dispozici jsem pro klienty i večer a přes víkendy. Pracuji z domu, z auta či jsem na telefonu, nejedná se tedy pouze o kancelářskou činnost. I když jsem na dovolené, tak se snažím každou činnost úspěšně dokončit, aby byla jakákoliv klientova žádost úspěšně vyřešena. 

Snažím se hledat nové cesty a zajímavé příležitosti k tomu, abychom byli v našem odvětví úspěšní a neustále se posouvali dopředu.

Pracovní tým absolvuje pravidelné roční školení, stáže či e-learningy. Celoživotní vzdělávání je tedy v naší společnosti jednou z priorit. Chceme být v obraze z hlediska profesionality a zákonů, které se neustále mění.


Jaké jsou další mety, kterých chcete s vaším týmem docílit?

Naším společným cílem je vnímání Kooperativy jako jedné z nejsilnějších pojišťoven na trhu. Chceme, aby v nás měl každý klient zázemí, jistotu a současně věděl, že se na nás může kdykoliv obrátit. Snažíme se dělat maximum možného proto, aby o nás lidé věděli a v případě jakékoliv pojistné události jim být k dispozici. Dále bych rád společnost Kooperativa v rámci našeho regionu našim klientům posunul blíže do povědomí. 


Můžete v krátkosti popsat vaše silné managerské stránky?

Zakládám si na osobním přístupu k lidem, kteří jsou pro mě na prvním místě. V pracovním kolektivu se snažím vytvořit takové pracovní prostředí a podmínky, abych ostatní nezatěžoval jinými věcmi. Může se to zdát jako klišé,  ale mým přáním je, aby každý chodil do práce rád a spokojen. Každý z nás musí čas od času řešit různé osobní překážky a proto je pro mě důležitá vzájemná komunikace a umění říci si věci na rovinu, teprve pak věci správně fungují.

Práce pod mým vedením není pouze o výdělku, ale také o kolektivu, pracovním prostředí a časové volnosti při práci.​​

Pohybujete se především ve Zlínském kraji. Kde můžeme narazit na jednu ze čtyř poboček, které řídíte?

Klientům poskytujeme veškerý servis v Uherském Hradišti, Uherském Brodě, Kunovicích a v Bojkovicích. Současně máme rozšířenou síť spolupracovníků s vlastními pobočkami v regionu Uherského Hradiště.



V čem spočívá síla značky Kooperativa, kterou zastupujete?

Společnost Kooperativa nabízí produkty a služby, které jsou u klientů žádané. Naším nejsilnějším produktem je pojištění majetku. Pokud se podíváte na různé produkty ve vyhledávačích, většinou se produkty od Kooperativy umisťují na prvních třech pozicích a to jak v rámci životního pojištění, cestovního pojištění, pojištění podnikatelů či pojištění aut. Současně také reagujeme velmi pružně  na změny potřeb a rizik klientů, což je služba k nezaplacení.

Není  to o tom, kolik času stráví člověk v práci, ale jaké jsou za ním výsledky.


Když bych pracoval po vaším vedením, tak na co bych se měl od samého začátku připravit?

Ne všichni mohou dělat tuto práci, kterou považuji za náročnou, ale současně velmi zajímavou. Uspěje ten, kdo je zodpovědný, samostatný, má rád lidi a  má jasný názor na danou věc. Současně by měl mít rád výzvy a být soutěživý. Z mého pohledu se jedná o prestižní práci. Pokud ji chci dělat dobře, musíte jí věnovat spoustu energie a neustále se sebevzdělávat. 

V této práci nezáleží na věku, ani pohlaví. Jsou lidé, kteří jsou schopní i v 50 letech úplně změnit svůj život k lepšímu a zjistí, že tato práce jim dává zcela jiné možnosti. 

Hledám aktivní a ambiciozní lidí, kteří mají chuť něco změnit a dokázat. Tato práce není pouze o výdělku, ale také o kolektivu, pracovním prostředí a časové volnosti při práci.​​


 Ve vašem odvětví existuje také několik klišé, která v naší společnosti doslova zlidověla. Prozradíte nám nějaké?

Lidé si často myslí, že když neúspěšně hledají práci, tak je v pojišťovně vždy na určitou pracovní pozici přijmou. Ve skutečnosti je však opak pravdou, protože tato práce je mnohdy náročná a není pro každého. Úspěch nepřijde hned.

Dále se v souvislosti s tímto povoláním mluví o rychlém a snadném výdělku, což také musím vehementně vyvrátit. Pokud chci dělat tuto práci zodpovědně a dlouhodobě, tak hned nelze doufat v okamžité pohádkové výdělky.

Každý z nás musí čas od času řešit různé osobní překážky a proto je pro mě důležitá vzájemná komunikace a umění říci si věci na rovinu. 

Prozraďte nám váš osobní recept na úspěch. V čem spočívá?

Za každým úspěchem stojí tým schopných lidí a jejich mravenčí práce, kdy se díky péči o své klienty posouvají jako tým neustále dopředu. Specializujeme se na retail, tedy na běžné zákazníky, kteří jsou alfou a omegou našeho podnikání. Snažíme se o ně maximálně pečovat, jedině pak můžeme být úspěšní.

Jaké chystáte novinky?

V Uherském Hradišti se chystáme přestěhovat do nových prostor, kde se klienti mohou těšit na zbrusu nové interiery s lépe vybavenými přepážkami, diskrétními zónami a také parkovacími plochami.  

Současně budu aktivním na sociálních sítích, kde chci předávat své dosavadní zkušenosti a zajímavé postřehy ze svého oboru, současně také hodlám nabízet zajímavá témata k diskusi. V neposlední řadě se také můžete těšit na rady, tipy, doporučení a odpovědi na vaše dotazy.

Pro možnou formu spolupráce mne můžete kontaktovat  na můj mail mmatusak@koop.cz, tel.602 146 812 nebo na mém firemním facebook profilu.


Děkuji za rozhovor.                               Připravil: Aleš Durďák



Líbí se Vám náš článek? Dejte o něm vědět vašim přátelům.

Komentáře k článku - Martin Matušák: Za každým úspěchem stojí vždy tým schopných lidí

Reklama