25 jednoduchých svačinek pro zdravé stravování

22.7.2014
Spousta lidí, jak mých klientů, přátel či známých, již zná zásady zdravého stravování. Ví, že mají jíst 5x denně menší porce, vyhýbat se cukru, jíst hodně zeleniny, hýbat se atd. Ale hodně dotazů se váže ke skladbě svačin. Co mám pořád svačit, že? A to je právě téma tohoto článku – tipy na jednoduché svačinky.

Svačina by měla tvořit 10% denního příjmu a měla by opět obsahovat všechny potřebné živiny – sacharidy, bílkoviny a tuk. Takže zapomeňte na jablko, to samo o sobě není dostatečující.

Mé tipy:

  1. 1 kus chléb celozrnný + 50 g Gervais + libovolná zelenina + 1 šálek Vitakáva s mlékem
  2. Ovocný tvaroh Milko
  3. Sklenice (250 ml) kefírového mléka, 3 kusy knäckebrotu
  4. 150 g bílý jogurt max. 3.5% tuku, 150 g (1 střední kus) jablka či libovolného ovoce
  5. 4 kusy knäckebrotu, 100 g cottage, zelenina
  6. 20 g jáhlová kaše, 50 ml polotučného mléka, 50 g broskve (či jiné ovoce dle chuti), 10 g dýňové semínka

    Jáhlovou kaši uvaříme dle návodu – ohřejte mléko, přidejte sypkou směs a smíchejte. Jakmile je kaše hotová, můžete smíchat s broskví a semínky či sníst je zvlášť, záleží na Vaší chuti.

  7. 100 g Šmakoun dezert meruňkový
  8. kaiserka cereální / 3 kusy knäckebrotu, paprika, 30 g Lučina linie s vlákninou
  9. kaiserka cereální / chléb celozrnný, 75 g Svačinka zeleninový tvaroh Milko, zelenina
  10. 200 g ovocný salát, 70 g jogurt bílý max. 3,5% tuku

    Ovocný salát si udělejte z různého ovoce, osobně doporučuji kombinaci různých chutí. Ovoce smíchejte s jogurtem a případně poprašte skořicí.


  11. 3 kusy knäckebrot, 20 g Gervais, 20 g Sýr tvrdý 30%
  12. Sklenice (250 ml) kefíru, müsli tyčinka Fit pomerančová
  13. 20 g Pohanková kaše instantní Nominal, lžíce medu

    Pohankovou kaši udělejte s vodou dle návodu. Přidejte poté trochu medu, případně poprašte skořicí.

  14. 40 g chléb toustový celozrnný, 20 g Gervais, plátek šunky, zelenina
  15. 30 g mozzarella light, zelenina, 2 kusy knäckebrotu
  16. Sklenice (250 ml) Acidofilního mléka nízkotučného, 20 g sušených švestek
  17. Dvě lžíce ovesných vloček, 50 g jablka či jiného ovoce, 10 g mandlí
  18. 4 kusy Knuspi chlebíčků, 30 g Gervais, pórek
  19. 100 g jogurtu bílého max. 3.5%, dvě lžíce Celozrnných cereálií Nestlé
  20. 150 ml polotučného mléka, malý banán
    Banán nakrájejte, smíchejte s mlékem, rozmixujte.

  21. Brokolicová pomazánka s tofu:
    50 g tofu, hrst napařené brokolice, trocha zeleninového vývaru, stroužek česneku, kousek cibule (dle chuti), petrželka. Vše rozmixujeme dohromady. Podávejte s pečivem (např. grahamový rohlík).

  22. 25 g kukuřičných tyčinek, 50 g Milko tvarohová svačinka, zelenina
  23. 40 g Pilos syrovátkový sýr, 4 kusy Knuspi, zelenina
  24. 3 plátky Silouette s pohankou a dekorem Racio, 200 ml kefírového mléka
  25. 200 ml Hollandia jogurt selský pražené cereálie

Koktejl z borůvek

Svačina

Připravila: Barbora Vlčková

www.chcemezitzdrave.cz

Facebook Báry Vlčkové

Líbí se Vám náš článek? Dejte o něm vědět vašim přátelům.

Komentáře k článku - 25 jednoduchých svačinek pro zdravé stravování

Reklama